fredag den 12. juni 2015

Året Der Gik

Lillebroren, Svensken, Kollegaen, Journalisten, Ham Den Søde… Der har været flere mænd (og drenge), der er kommet og gået. Sidst jeg var helt aktiv på bloggen, var det morgenen efter Lillebroren.

Den historie endte. I sand Gemt stil, var det ikke helt elegant. Efter A var der tomt. Jeg søgte efter en ny besættelse. Noget der kunne fylde det hul, han efterlod.

Da jeg endelig fandt fodfæste igen var Lillebroren blevet til fortid og en kammerat. Diverse mande småtterier forsvandt ud i ingenting. Jeg brugte al min tid på vennerne. ”Du er endelig dig selv igen,” sagde en af mine nærmeste veninder.

I den friske luft, kunne jeg endelig snuse, hvad der lugtede. Det var på tide at prøve noget nyt. Det var på tide at indfri gemte længsler. Og ikke af den mandlige slags.

En aften sidder jeg på en fransk restaurant med en australsk veninde. Vi tygger en silkeblød tournedos rossini og skyller med lidt (meget) drue. Efter et par flasker siger hun: ”Du skal da til Australien. Du vil ÆÆÆLSKE det.” Seks måneder senere står jeg i lufthavnen med en enkeltbillet til Sydney.

Der har jeg været. Ude i verden. Der har været oplevelser for livet, uforståelige følelser, opture, nedture, nye venskaber, ny erfaring, nye job, forvirring og klarhed. Det var en rejse, jeg havde brug for. Det var en rejse, jeg ville have taget for år tilbage.

Nu står jeg med kun uger tilbage. Foran mig ligger uvisheden. Hvad skal der nu ske? Hvor skal jeg bo? Og arbejde? Alle sammen spørgsmål jeg ikke besvarer nu. Lige nu vil jeg bruge den sidste tid til smage og opleve min vej gennem flere lande. Spørgsmålene skal nok være der, når jeg engang lander i Kastrup.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar