fredag den 27. april 2012

Aleneferien

Som den mellemklassesbitch, jeg er, er ”årets tur” en NYC girlfriend palooza i efteråret. Men for fanden der er pisselænge til efteråret! Hvad skal jeg ”Palle-alene-i-verden” lave heeeele sommeren? Beslutninger skal tages… NU! Der er OL og alt muligt PIS, så alle flybilletter er monsterdyre, chefen presser på for at få en ferieanmodning og alle andre skal på en eller anden klam kæresteferie. What to do?

Aleneferie, I say!

Hvor starter jeg…? Den kan ikke være meget mere end en uge, da jeg har brændt en uge af på påsken , to uger på NYC plus et par løse til en festival, lidt jul und so weiter i løbet af resten af året. Det må ikke være aaaalt for dyrt, da New Yåååårk kommer til at koste (med mindre jeg kommer på en åndssvagt fantastisk ide og tømmer opsparingen, der ellers er et forsøg på en backpackerrejse engang til næste år). Konklusionen lander så på 7-9 dage (inkl rejse) til ikke aaaalt for mange penge og helst i starten af juli.

Dolomitterne (foto fundet her)

Første ide: En vandretur booket med en gruppe på 8 i dolomitterne (ved sgu ikke om det er det, de hedder, på dansk, det er de der alpebjerge i Norditalien). Det ser heeeelt fantastisk ud! Jeg kan flyve til Venedig og tage et tog op til det sydlige tyrolerland og så ellers bare afsted. Skønt og dejligt! Desværre koster gruppedelen (med mad og husly) desværre næsten 8.000kr….! Fly og tog var billige (RyanAir, baby), men for filan jeg kan sgu da ikke vade rundt på et bjerg i Norditalien selv…!

Næste ide: Udsalg på vandreture (yes, der er et tema her) i Banff/Jasper nationalparker i Canada. Nice! Smukke krystalblå søer og en natur vildere end noget andet, jeg før har oplevet. Men så kigger mutter på flybilletter… De koster kaaaaassen. Alt i alt ville turen ende på ca. 18.000kr. HALLO MAND – det går jo ligesom i den forkerte retning med de priser der.

Banff (foto fundet her)

Så hvad gør jeg? Jeg gider ikke ligge og være ligegyldig på en eller anden fedtet Costa alene og jeg er sgu ikke heeeelt modig nok til at vandre rundt i Europas bjergrige nationalparker uden opsyn (vil ikke ende uden arm ligesom ham i 127 timer, iiihhh). Jeg vil ikke til en storby pga ja hallo NYC, ik ligesom… Så er der selvfølgelig Danmark, men DET gider jeg bare SLET ikke. Holdte sommerferie i DK sidste år og det var sgu en deprimerende forestilling. Der sker altid et eller andet lort, når jeg er i DK og så kommer jeg på arbejde mega nedtrykt. Jeg NÆGTER det simpelthen.

Aleneferien er derfor indtil videre en fiasko. Måske jeg bare skal fedte rundt selv et eller andet sted. I don’t know.

/Gemt

11 kommentarer:

  1. Noget natur må være oplagt, er der ikke noget fedt i Irland eller Scotland?

    Jeg har aldrig været alene på ferie, men det ku da blive helt spændende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tog selv til Indien sidste år, så jeg ved, jeg kan gøre det. Skotland og Irland er bare nogle af de steder, jeg ikke selv har lyst til at tage til... Plus vejret er som regel eeeeelendigt :)

      Slet
  2. Brighton. Der ville jeg tage hen, hvis jeg stadig boede i London:) Men ellers enig med Spaceblog i, at Scotland eller Dublin?? Håber du finder på noget:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvorfor Brighton? Det tager kun lidt over en time fra London, så jeg har været der. Det er et sted, jeg ikke vil tage hen selv i mere end en dag i hvert fald :)

      Slet
  3. 8000 for at vandre i en uge? Det er sgu da vildt. Min tommelfingerregel for når jeg er afsted med lækker lejebil, hotel og restauranter til middag og aften, er 1000kr/dag.

    Min ferie er også noget uafklaret. Jeg har sendt en føler ud om bil + alper, men foreløbig uden reaktion.

    Vandre i alperne lyder sgu lækkert. Det kunne jeg godt tænke mig at prøve engang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ret dyrt... Men så er der heller ikke mange andre udgifter end det... Jeg tror ikke alperne bliver i år, men jeg vil gerne en dag! Håber du får respons på følerne :)

      Slet
    2. Der er heller ikke andre udgifter i det jeg beskrev, og der er væsenligt mere i pakken.

      Jeg skulle nærmest op og stå på nakken af dem for at vride et svar ud. På trods af flere, meget klare mails. Og de beskylder mig for at underkommunikere!

      Enden bliver nok at jeg laver hele turen med bil og alper alene.

      Slet
    3. Uh jeg ved ikke om jeg kan køre selv, jeg har ikke siddet bag rattet i flere år nu... Det ser ud som om jeg bliver i England i en uge. Jeg lurer lidt på et smut til Barcelona, men ellers tager jeg et smut til Wales, Lake District eller andet her i England.

      Jeg håber din tur bliver til noget, tag billeder, masser! Og del :)

      Slet
    4. Så har jeg mere erfaring med køre i England end du har :) Strejfede lige udkanten af London i bil for en 3 måneder siden.

      Jeg tog selv til alperne, når det nu ikke kunne være anderledes. Og fik da også set bjergene på dit billede. Alt i alt løb det op 9300, fra jeg tog hjemmefra, til jeg var tilbage igen. Gætter på at de 2000 er prisen for at være single. Mindst.

      Slet
    5. Ej, hvor dejligt! Med alperne altså! Og køretur i England, ikke dårligt. Lyder alt i alt som en god ferie :)

      Slet