fredag den 29. juni 2012

Halvårsspiren

Sommeren lurer lige om hjørnet. Solen titter frem bag en af junis tusind skyer. Endelig får mine bare arme lov til at suge en dråbe varme. Jeg tænker forsigtigt tilbage på årets hændelser, tanker og oplevelser. Et halvt år af 2012 er allerede sust forbi.

Energien er blevet spildt på en uværdig mand. Mine tanker har fulgt ethvert af hans åndedræt. Mine dage har været fyldt med tanker om ham. Hver anden sætning, jeg har talt, har i mit stille sind relateret til ham. Hvordan et enkelt andet menneske kan optage mit væsen så fuldt, så helt er mig et mysterie.

I dag sidder jeg tilbage med en melankolsk tanke eller tre. De danser let omkring, driller mit tankevæsen men tager aldrig over. I stedet blomstrer nye tanker. Hans væsen rådner og bliver til muldet mine nye ideer vokser i. Jeg kan ikke kappe mine følelser fra den ene dag til den anden, men trangen, behovet for at leve efter dem, har jeg ladt stå til. Som mælken, der er blevet sur efter en nat på køkkenbordet, således er mine følelser for ham. Mælken består endnu, men den er udrikkelig.

Status pt: Er sgu egentlig meget glad.

/Gemt

Foto: Little Lady af Michelle Ellis (fundet her)

2 kommentarer:

  1. Jeg punker ikke så meget som før :)

    Det er så sjovt, når du skriver det. Det minder mig sådan om min storesøster. Jeg ringer altid til hende, når jeg kommer for langt op at flyve, så kan hun være min møtrik, inden jeg flyver helt væk. Hun siger helt det samme.

    SvarSlet
  2. Min søs er 10 år ældre end mig, har to børn og været gift samt skilt - så lidt ved hun :) på singlefronten er hun total amatør! Men på livserfaringsbagen har hun et par gode år :)

    SvarSlet