fredag den 1. november 2013

Når Man Sletter Ham På Facebook

Det velkendte blå alter toner frem på skærmen. Han stirrer blankt på mig bag rudens sikkerhed. Han ved ikke, hvor mange gange, jeg har tastet hans navn ind i søgefeltet. Han ved ikke, hvor mange timer, jeg har pint mig selv over ham. Han ved ikke, hvor dybt jeg faldt for ham. Til gengæld ved han heller ikke, at jeg lige har slettet ham.

Endelig gjorde jeg det. Jeg hvilede musen over ”unfriend” i uendelige tider. Trak den væk igen og tænkte, det var for barnligt. Endelig trykkede jeg på knappen. Genopfriskede siden og så alle hans detaljer forsvinde.

Jeg har ikke set ham siden maj, ikke snakket med ham siden juli, men desværre kom jeg i fuld tilstand til at sende en Facebook besked ”forkert” til ham for to uger siden. Jeg har brug for, han er helt ude af mit liv. Jeg vil ikke have adgang til ham. Overhovedet. Jeg leder efter bekræftelse. Jeg vil have, han vender sig rundt og siger, han har begået en fejl. Jeg vil se min smerte i hans øjne. Jeg vil have, at han forstår, føler, angrer. Men det er oplevelser, jeg må undvære. Leve videre uden.

I sidste ende trykkede jeg på knappen for min egen skyld. Det var ikke for at bevise noget overfor ham. Det var ikke for at fortælle ham, jeg er ligeglad. Det var ikke for at sige ”dumme svin” eller hæve mig over ham. Det var for min skyld. Det var så JEG kan forstå, det vitterligt er slut. Det var således, at jeg kan sætte et endeligt punktum og gå videre til næste kapitel.

Ikke mere A i mit liv. Heller ikke på Facebook.




5 kommentarer:

  1. Det er sku sejt gjort! Jeg ved godt hvor svært det er aktivt at cutte én ud der var vigtig, men jeg ved også hvor rart det er endelig at være den der tager et valg om at at ham der, han gør ikke noget godt for dig. Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rart at tage valget. Endelig. Men det har taget sin tid om at være okay med det :)

      Slet
  2. Godt for dig (på en meget "you go,girl" agtig måde)! Har fulgt med jo - og at du kan (eller har store intentioner om at) komme videre uden at have muligheden for "closure" er stærkt gået og skal du bare holde fast i - også næste gang du googler ham (egen erfaring) med et glas vin i hånden og mazzy star (lækker sang) på afspilleren:)
    Og som fast læser må man vel gerne komme med efterspørgsler? Er London jo? Så hvornår kommer der et indlæg om "Bartenderen"? ;) :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, ja Google kan være farlig.

      Hmmm... Bartenderen, I like it ;)

      Slet
  3. Sejt! Jeg har det lige præcis sådan for tiden... Håber du ellers har det fremragende, London!

    SvarSlet